Pre nepuna dva meseca pojavio se (istina, samo kao digitalni fajl, a ovih dana i fizički CD) debi album verovatno najboljeg srpskog prog/power benda ASYMMETRY.Pošto sam apsolvirao njihov EP od pre otprilike četiri godine “Room 17: Hours Between Shadows and Light” očekivao sam dosta dobar album.I očekivanja mi se nisu ispunila – album je ispao odličan !

asymmetry-fragility

Album je konceptualan i naslanja se na priču iz pesme “Aral Sea” takođe našeg benda Burning Circle sa kojim Asymmetry deli i neke članove i ideje i stavove.Ne bih ulazio u detalje, ali, generalno, tekstovi na albumu govore o čovekovoj (ne) brizi za Majku Zemlju i životnu sredinu.Jedan drugar me pitao : “Pa, na koga liče ti Asymmetry” ? Bilo bi glupo da kažem kako ne liče ni na koga, kako imaju jedinstven zvuk i produkciju, jer je to u današnje vreme prosto nemoguće.Tada, posle dva slušanja, rekao sam mu : ” Malo na Andromedu, malo na Fates Warning, Evergrey,  a pevač peva, urla kao Russel Allen iz Symphony X“. Sada, posle još nekoliko slušanja nemam šta veliko da dodam, osim da je to, u kratkim crtama, vrlo blizu prog metalu kakav se svirao krajem prošlog veka, što uopšte nije minus, naprotiv.Znači, akcenat je na melodiji, harmoniji , sa promenama ritma ali ne toliko koliko bendovi toliko popularnog “djent” pravca, koji se isto svrstava u prog metal rade.Nema brejkova i kreni-stani momenata.Dakle, vrhunsko muziciranje sa odličnim rifovima, klavijaturnim pasažima, čvrstim ritmovima i sjajnim pevanjem (i clean i growl) Aleksandra Stojkovića.Ni u jednom trenutku, bend nije dozvolio “prekomplikovanje” mada ima delova gde ga baš “zakomplikuju”.Atmosfera je dosta mračna jer tekstovi baš takvu zahtevaju.

Kada sam rekao da mi liče na Andromedu zaista nisam znao podatak da su Johan Reinholdz i Linus Abrahamson, gitarista i basista pomenutog benda gostovali na “ploči” svirajući neke solo i akustične deonice.Pored njih i gitarista beogradskog benda “Trigger” Dušan Đurić Svilokos je odsvirao neke gitarske deonice.

Pomenuo sam već pevača Aleksandra Stojkovića, ostali članovi su  Zoran Perin (gitare) Petar Milutinović (klavijature) Nenad Jakovljević (bubnjevi) i Radomir Nikolić (bas gitara).

“Fragility” je snimljen u studiju “Revolver” u Novom Sadu, a miks i master su odrađeni u zagrebačkom “Chicken Sound” studiju pod dirigentskom palicom Vedrana Kovačića-Belog.

asymmetry-band