2016. se završila, šta se prikazalo od serija prikazalo se, prema tome vreme je napraviti rekapitulaciju i pokušati iz pravog mora kvalitetnih tv-izdanja izdvojiti desetak onih ponajboljih (naglašavam da je u pitanju krajnje subjektivna lista, možda malčice preovladavaju ostvarenja sa primesama začudnosti/fantastike no to je jedino zato što u današnje vreme mnoga od najkvalitetnijih & najorginalnijih dolaze upravo iz takvog miljea). Pa, idemo:
10. People of Earth/Ash vs. Evil Dead (u pitanju su 2 serije koje su pravi urnebes, neverovatno su zabavne za gledanje. Prva je uradjena u formi “Atlante” (svaka epizoda ne traje više od 20-ak minuta) i prati novinara Ozzie Graham-a koji dolazi u američku nedodjiju ne bi li istražio tvrdnje lokalnog stanovništva da su imali (i to velika većina njih) bliske susrete sa vanzemaljcima. Likovi u seriji su više nego polupani (pogotovo grupa za podršku onih koji doživeše susrete), čak su i sami elieni totalno netipično predstavljeni (nemaju pojma o mnogo čemu, pogotovo o tehničkim stvarima (u čemu bi oni trebali da rasturaju,jel, medjutim ovde su pravi pojmaroši, totalni nesposobnjakovići). Druga je dugoočekivani nastavak filmskih avantura legendarnog Eša, čoveka koji se u tri “Evil Dead” filma zauvek urezao u pamćenje svim ljubiteljima horor-treša. Uglavnom, slatki greh iz tinejdžerskih dana doživeo je serijal (upravo se (uspešno) završila i druga sezona),to svakako vredi pozdraviti).
9. Show me a Hero (Iako je ova HBO-a šestodelna serija premijeru imala 2015-e, ja je pogledah početkom ove, a tako je dobro odradjena da sam morao da je stavim na listu). Priča je zasnovana na istinitim dogadjajima, prati pokušaje političara Nick Wasicsko-a, koji je, kao, gradonačelnik gradića Yonkersa (država New York) pokušao da krajem ’80-ih progura projekat izgradnje državnih stanova za crno stanovništo u delu grada gde žive isključivo belci. Serija govori više o stanju duha nacije tih kasnih ’80-ih/ranih ’90-ih (i o raširenom rasizmu i mehanizmima američke politike) nego tona knjiga napisana na tu temu. Meni je gledanje dotične bilo krajnje poučno & otrežnjujuće iskustvo. Glumu Oskara Isaaka ne treba ni spominjati, čovek je prosto rasturio ovom svojom ulogom gradonačelnika i pokazao pravu raskoš svog glumačkog talenta (dovoljno je napomenuti da ga je (karakterno) ovde skoro teško i prepoznati, nema tu ništa od neustrašivog X-wing pilota Poe Damerona iz “Star Wars:The Force Awakens“).
8. The OA (Najnovije ostvarenje iz sve bogatije Netflixove kolekcije, serija koja upravo doživljava svoj bum, recenzije pune hvalospeva se mogu naći/pročitati na gomili svetskih portala, najbolje ju je opisati kao mešavinu “Stranger Things” i “Sense8” (što joj je zaista i najbolja preporuka).
7. Stranger Things (Opet Netflixovo čedo, opet serija o kojoj je napisana hrpa recenzija. Ako niste živeli ispod kamena prethodnih pola godine, znate o čemu se radi. Istaknuću samo više nego slavodobitni comeback Vinone Rajder, zaslužuje svaku pohvalu).
6. Sense8 – A Christmas Special (jedna od najboljih tv-serija radjenih proteklih godina, dobila ja za božić svoj christmas special (koji traje 2 sata i 5 minuta). U pitanju je svojevrsna najava za predstojeću drugu sezonu koja kreće početkom maja. Uglavnom, ko nije pogledao ovaj neverovatni tv-uradak braće Vačovski (tvoraca Matriksa,jel) nek odgleda prvu sezonu & ovaj božićni bonus i pripremi se za emitovanje druge. Vredi svakoga minuta…(y)
5. The Night of (HBO nas je sredinom leta počastio ovom osmodelnom krimi-dramom i totalno je “razvalio” sa njom. Priča prati pokušaje advokata Džona Stouna (kojeg maestalno igra Džon Torturo) da dokaže nevinost mladog pakistanca Nasira “Naz” Khana, naivnog mladića koji je optužen da je, tokom jedne raskalašne noći, usmrtio devojku s kojom je tu noć proveo. Stvar je u startu totalno komplikovana pošto se Nasir probudio pokraj mrtve devojke, bez trunke sećanja šta se zapravo desilo te kobne večeri. Priča totalno rastura kao i čitava plejada glumaca gde se ne zna ko je ostvario bolju & upečatljiviju ulogu (mislim da tu ipak Torturo prednjači, ovo mu je uloga života).
4. The Man in High Castle (Druga sezona serije zasnovane na kultnom romanu Filipa K. Dika (za koji je 1962. dobio prestižnu nagradu “Hugo“) je i više nego opravdala velika očekivanja (koja su nam prvom sezonom postavljena). Premisa vam je, nadam se, poznata, radi se o alternativnoj istoriji gde su saveznici izgubili WWII tako da su USA rasparčane izmedju pobednika – Nemačke i Japana. Za sve ostalo, lepo skinite obe sezone i uživajte u dobroj priči i “veći-od-života” likovima (bili oni pozitivci ili negativci, svi su vrlo harizmatični).
3. Young Pope (TV-debi nenadmašnog Paola Sorentina, čoveka koji prosto ne ume da snimi prosečno ostvarenje (svaki od njegovih filmova (“This Must Be the Place” (sa impresivnim Šonom Penom), “The Great Beauty”, “Youth“) omanje je remek-delo). Takav je slučaj i sa “Mladim Papom“, u kojem Džad Lou odigra jednu od najboljih rola ever. Serija koja se jednostavno ne sme propustiti!
2. Westworld (Serijalizacija kultnog filma iz ’70-ih (sa nezaboravnim Julom Brinerom), serija od koje se zaista puno očekivalo (pošto ju je priredio & preradio Džonatan Nolan (brat poznatijeg Kristofera), inače i tvorac scenarija za “Memento“, “The Prestige“-a, dva bratova Betmena te “Interstellar”), a bogami puno se i dobilo. Pilot-epizoda je imala najveću gledanost još od prve epizode (prve sezone) “True Detective“-a a HBO je obznanio da je sveukupno prva sezona “Westworld“-a njihova najgledanija serija ever. Recenzija dotične prepun internet tako da ako neko slučajno nije upoznat sa samom radnjom serijala, neka malo prošparta po portalima.
1. Preacher (ekranizacija kultnog Stripa Garta Enisa/Stivena Dilona ispostavila se (meni) najboljom serijom 2016. U pitanju je neverovatna priča o kolebljivom svešteniku Džesiju Kasteru koji dobija tu čast da u njegovo telo, pravo iz dubokog svemira, udje nešto što se zove Genesis i koje, ulaskom u svog domaćina, daje moć “glasa” (kad sveštenik upotrebi “glas“, sve živo mora da se povinuje onome što je izgovorio, kako ljudi tako i ostala bića). Potom je tu prava plejada likova, počev od Tulip, sveštenikove bivše devojke/saučesnice u zločinima iz daleke mu prošlosti, preko lokalnog dečaka “Arsseface“-a (koji se tako zove pošto je pokušao da se ubije sačmaricom, što mu nije pošlo za rukom ali mu je zato lice večno unakaženo), sveštenikovog najboljeg prijatelja Kasidija (inače vampira iz Irske) pa sve do dva andjela–Serafima, Fijorea i Deblanka koji, obučeni u mega-kič kaubojska odela, dolaze na Zemlju ne bi li nekako uspeli da izvuku Genesis iz Džesija i odvela ga tamo gde i pripada (ma gde to tačno bilo). Serija je predobro odradjena, ima spektakularno dobrih detalja a Dominik Kuper (Toni Stark u Marvelovim serijama (“Agent Carter”)) i Rut Niga su definitivno najbolji glumački par godine (dok bi se o ličnostima Fijorea i Deblanka mogli čitavi eseji napisati, toliko su interesantna ta dva nezemaljska lika.). Sve u svemu, definitivno najbolja stvar koju sam gledao ove godine tako da jedva čekam (prosto ne mogu da dočekam) prikazivanje druge sezone. 😉
Eto, toliko o serijama 2016-e mada moram da napomenem da je ovo bila zaista više nego plodonosna godina što se TV-a tiče, tako bi se barem još 10-ak serijala moglo komotno naći na godišnjem pregledu….tako da slobodno pišite vaše ovogodišnje favorite, vrlo me zanima koje su to još serije ostavile traga na gledaocima…(y) (y) (y) (y)
Najbolje serije u 2016. (jednoj od najjačih godina u istoriji televizije)
(Visited 88 times, 1 visits today)
nele
Druže, zaboravio si da zatvoriš zagradu…